Romanii prefera operativitatea online a serviciilor bancare si nebancare

Ca este vorba de credite, de depozite, conturi ori operatiuni diverse, romanii au inceput sa aiba ca favorite serviciile online.

Tinand cont si de conjuctura momentului, oamenii agreaza mai degraba online-ul decat deplasarile la banca.

Chiar si inainte de aceasta perioada dificila, romanii inclinau spre serviciile online pentru accesarea unui credit, pentru deschiderea unui cont bancar ori pentru deschiderea unui depozit.

Astazi, cu atat mai mult exista un interes mai ridicat pentru rezolvarea online.

Clientii institutiilor bancare dar si ai celor nebancare se indreapta din ce in ce mai mult catre produse ce pot fi solicitate de la distanta, pe internet.

In primul rand, aceasta atitudine te fereste de deplasarea la ghiseu, apoi, trebuie sa avem in vedere ca si inainte romanii erau reticenti in privinta dialogului la ghiseu.

Sunt deja cateva banci care ofera credite online, printre care amintim aici: ING Bank, Idea Bank, Banca Translvania, OTP Bank, Libra Internet Bank, First Bank (video call), Raiffeisen Bank, BRD, BCR etc.

Prima banca care a dat startul acestor acordari de credite online a fost Libra Internet Bank. Aceasta banca a oferit initial un credit ipotecar online, fara drum la banca, fara documente in format fizic.

Raiffeisen a fost si ea receptiva la nevoile clientilor, venind in intampinarea nevoilor acestor printr-o oferta de credite online.

OTP de asemenea a lansat un imprumut de nevoi online, cu aprobare in 10 minute.

Apoi au urmat si celelalte banci amintite de noi anterior.

Unele banci ofera si discount-uri la unele produse si servicii ce pot fi accesate online.

Tendinta este una imbucaratoare pentru banci, care au evoluat mult in ultimii ani in privinta facilitatilor la accesarea creditelor, dar nu numai. Si alte operatiuni au inceput sa fie mutate in online, cum sunt crearile de conturi bancare ori a deschiderii de depozite.

IFN-urile erau deja in piata cu oferte de credite online de cativa ani. Printre primele produse oferite de societatile nebancare prin intermediul internetului au fost creditele pana la salariu, acele produse acordate pe perioade scurte de timp, cu valori reduse.

In aceasta evolutie, bancile s-au adaptat destul de bine, putand concura unele produse si servicii venite din afara bazate pe tehnologiile digitale.

Daca inainte de aceasta perioada romanii incepusera sa se adapteze acestor noi tehnologii digitale, astazi cu atat mai mult.

Este important ca bancile au reusit sa faca pasul dinainte, pentru ca astazi vor avea doar de dezvoltat anumite produse si servicii, adaptandu-se in acest fel cerintelor pietii.

Bancile moderne vor fi cu siguranta din ce in ce mai axate pe tehnologia digitala, usor – usor limitandu-se interactiunea directa.

Dintre serviciile cele mai utilizate astazi online, amintim aici: aplicatiile pentru telefonul mobil, plati contactless, contractarea de servicii online, direct debit, shimb valutar online, etc.

Aplicatia de banking pentru mobil probabil ca a inceput sa fie din ce in ce mai utilizata. Deocamdata nu avem niste statistici oficiale, insa cu siguranta aceasta perioada cu restrictii in privinta deplasarile a insemnat un bum inprivinta utilizarii.

(Visited 6 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Info GDRP | Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Politica cookies